Kundcenter


Varan finns på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundcentret på post@amentio.se för förväntat leveransdatum.
Varan måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftat - Kontakta kundcentret för närmare information.
  • Vad är Wemove.se?
    Wemove.se är en webbshop för alla som är intresserade av sport, träning och fritidsaktiviteter. Vi erbjuder ett brett utbud av kvalitetsprodukter för både professionella och amatörer, från välkända varumärken. Wemove.se är en del av Scantrade Scandinavia AB och Scantradegruppen, och erbjuder kvalitativa och prisvärda produkter till privatpersoner i Sverige.
     
  • Har Wemove någon fysisk butik?
    Nej, Wemove finns inte som fysisk butik utan endast som e-handel.
     
  • Hur kan ni erbjuda lägre priser på Wemove?
    Wemove ägs och drivs av Scantrade Scandinavia i syfte att kunna erbjuda delar av vårt sortiment direkt till privatkunder. I övrigt säljer vi majoriteten av produkterna till andra företag, återförsäljare, klubbar och butiker. Genom att kunna erbjuda produkter direkt från Scantrade till privatkund genom Wemove blir det en mindre mellanhand. Dessutom har vi möjligheten att erbjuda riktigt förmånliga priser på utgångna färger, modeller och produkter, direkt från lager. Detta gör att priserna på flertalet produkter är lägre än i andra butiker.
     
  • Hur lång leveranstid har ni?
    Vi jobbar alltid för att skicka ditt paket inom 48h, med undantag för helger och röda dagar när vårt lager är stängt. Därefter anländer ditt paket till ditt ombud inom 1-3 dagar. Avvikelser kan förekomma.
     
  • Vad kostar frakten?
    Fraktkostnaden för beställningar under 499kr är 99kr. Handlar du för mer än 499kr får du fri frakt.
     
  • Hur lång returrätt har jag?
    Returrätten gäller i 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket.
     
  • Hur returnerar jag en vara?
    Här kan du läsa om hur du returnerar en vara: Returinstruktioner
     
  • Vad kostar returen?
    Det kostar 69kr att skicka tillbaka paket till oss. Detta dras av från din faktura eller återbetalning beroende på vilket betalsätt du valt. Returkostnaden gäller inte vid reklamation.
     
  • Hur reklamerar jag en vara?
    Du gör på samma sätt som vid en retur, läs mer om hur du gör här: Returinstruktioner. Skillnaden är att du registrerar orsaken till returen som reklamation iställer för retur. Vid reklamation behöver du inte betala frakt för att skicka tillbaka paketet. 
     
  • Kan jag byta en vara?
    Om du vill ha en annan färg eller storlek behöver du returnera den vara du inte längre vill ha och göra en ny beställning av den nya varan. Eventuella frakt och returkostnader tillkommer.
     
  • Kan jag ändra min beställning?
    Om något blivit fel i din beställning och du upptäcker detta innan paketet har lämnat vårt lager, kan du ta kontakt med vår kundtjänst för hjälp. 

 

Har du övriga frågor eller funderingar?

Vår kundtjänst är öppen 07 - 16 varje vardag, och är redo att hjälpa dig med dina frågor.

info@scantrade.se | 031 335 0150